keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Valheiden paljastusta

Tämän viikon aiheena on ollut Identiteetti Kristuksessa. Asiat, joita olemme käyneet läpi, ovat todella aikaa vieviä ja olenkin joutunut pitämään hieman taukoa kirjoittamisessa. En vain ole saanut ajatuksiani kasaan. Tähän mennessä viikko on osoittanut yhä enemmän, kuinka Jumala tarjoaa vastauksen joka ikiseen kysymykseen. Meidän tarvitsee vain luottaa Häneen! Ei ehkä kuulosta niin helpolta kun on tottunut olemaan ”oman itsensä herra tai rouva”.

Olemme puhuneet paljon siitä, kuinka vihollinen yrittää syöttää meille toinen toistaan uskottavampia valheita, jotka vaikuttavat siihen kuinka toimimme. Tässä muutama esimerkki niistä:
Minä en riitä.
En ole tarpeeksi kaunis.
Kukaan ei rakasta minua.
En ole enää arvokas.

Rakennamme identiteettimme ulkoapäin. Uskomme mieluummin, mitä muut meistä sanovat, kuin luottaisimme siihen, mitä Jumala meistä ajattelee. Viime viikolla teimme harjoituksen, jossa kysyin Jumalalta, mitä Hän minusta ajattelee. Asiat, mitä paperille kirjoitin, olivat kuin laimentamatonta mehua; niin makeaa, etten usko, että olisin voinut itse keksiä mitään tällaista:

”… Sinä olet minun silmäteräni, Minä rakastan sinua ja haluan aina parastasi… Olet herkkä kuin kaunein kukka, mutta Minä en anna sinun lakastua...”

Haluaisin uskoa tuon ja aioin todellakin joku päivä vielä niin tehdäkin!

Tässä siis suuri pala purtavaksi:

Mikä on suurin valhe, jonka olet itsestäsi uskonut?

Kirjoitin omani eilen peiliin, jonka löin vasaralla rikki. Seitsemän vuotta epäonnea? Ehkä, mutta minulle se oli uskon teko; luotan siihen, että Kaikkivaltias Jumala pystyy poistamaan valheen elämästäni. Se tuskin käy hetkessä, mutta en aio enää antaa tuon valheen rajoittaa suhdettani Hänessä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti